search

6 sfaturi pentru a-ti creste afacerea in vremuri incerte

In prezent exista multa incertitudine cu privire la ceea ce se intampla pe piata. Comportamentul clientilor s-a schimbat atat de repede, incat este imposibil sa stii ce urmeaza. In business, acest lucru face dificila luarea deciziilor, deoarece nu exista foarte multe date care sa ne ghideze in adoptarea lor. In astfel de momente, intr-un mediu cu risc ridicat, miza mare si multa nesiguranta, rolul tau de lider este unul foarte important. Dezvoltarea afacerii depinde de tine, asa ca iata ce poti face pentru a avea mai multe sanse de a-ti creste afacerea in astfel de vremuri:
 
1. Nu te teme de inovatie
 
Pentru a trece testul timpului, pe langa un management eficient, una dintre caracteristicile de baza ale unei companii este inovatia. Avand in vedere evolutia rapida a tehnologiei si schimbarile frecvente care au loc la nivelul comportamentului consumatorului, este important sa te asiguri ca aduci pe piata noi produse si servicii care sa satisfaca noi nevoi si care sa tina pasul cu dinamica pietei.
 
Ideile inovatoare nu sunt suficiente pentru dezvoltarea unei afaceri, ele avand nevoie sa fie sustinute si de resursele financiare care sa contribuie la punerea lor in aplicare. Astfel, atunci cand ai o viziune de dezvoltare a businessului tau si ai nevoie de parteneri de incredere care sa finanteze intregul proces de dezvoltare, poti sa apelezi la un imprumut pentru firme. Este important sa te orientezi catre institutii care ofera credite pe firma in functie de nevoile tale, care te inteleg si cred in acelasi timp in viziunea pe care o ai pentru dezvoltarea afacerii tale.
 
2. Concentreaza-te pe clienti
 
Desi cele mai multe afaceri sunt formate din oameni care stiu ce fac, asta nu este suficient pentru o dezvoltare de durata, clientii fiind si ei printre pilonii de sustinere ai unei afaceri. Pentru a putea fructifica relatia pe care o ai cu clientii actuali, dar si pentru a atrage public nou, stabil, pe termen lung, este important sa cladesti incredere si sa construiesti credibilitate, astfel incat businessul tau sa fie primul lucru care le vine in minte atunci cand au nevoie de produsele sau serviciile pe care le oferi.
Iata doua modalitati care te pot ajuta sa iti cunosti mai bine clientii:
  • identifica un „buyer persona” - asta inseamna sa creezi profilul clientului ideal care ar cumpara produsele sau serviciile oferite de tine. Aici sunt utile informatii precum: varsta, sex, date demografice, venit mediu lunar, domeniu de activitate, hobby-uri. 
  • cere feedback: la fiecare achizitie de pe site sau din magazinele fizice, cere feedback-ul clientilor tai, fie telefonic, fie printr-un sondaj online si astfel poti sa iti dai seama ce trebuie sa imbunatatesti
O relatie eficienta cu clientii tai este imperativa pentru dezvoltarea afacerii. In acest mod le poti cunoaste din ce in ce mai bine nevoile si comportamentul de cumparare. Mai mult, poti astfel sa concepi noi idei de dezvoltare a produselor sau serviciilor tale care sa vina in sprijinul satisfacerii nevoilor acestora.
 
3. Consolideaza sau extinde reteaua de colaboratori
 
Pentru a-ti consolida reteaua de colaboratori, relatia cu ei trebuie sa aiba ca fundament in primul rand o comunicare eficienta bazata pe adevar, corectitudine si profesionalism. Asigura-te ca discuti mereu cu partenerii tai despre aspectele businessului care ii pot afecta in mod direct si arata ca esti dispus sa comunici deschis despre toate lucrurile care ii preocupa. Asculta ceea ce au de spus si fii deschis la noi schimbari si oportunitati care pot dezvolta afacerea.
In ceea ce priveste extinderea retelei de colaboratori, o metoda este de a participa la targuri organizate in aria ta de activitate. In acest mod cunosti oameni care activeaza in acelasi mediu ca si tine si puteti colabora pentru a va dezvolta activitatea. De asemenea, poti sa apelezi si la promovarea online. Cu o targetare eficienta, cu siguranta poti sa identifici noi colaboratori.
 
In ceea ce priveste cresterea retelei de colaboratori, aici profesionalismul este cel care te recomanda. Un manager sigur pe abilitatile sale si care are un set puternic de valori si disciplina va putea atrage mereu colaboratori care sa dea dovada de aceeasi dedicare si implicare in dezvoltarea unei afaceri.
 
4. Seteaza-ti asteptari realiste
 
Atunci cand doresti sa iti duci businessul la nivelul urmator, cu siguranta iti propui sa atingi obiective cat mai mari, intr-un interval de timp cat mai scurt. Nu uita, insa, ca in viziunea pe care o ai asupra dezvoltarii afacerii tale sa tii cont de factori externi si de situatii imprevizibile care pot aparea oricand intr-un mediu atat de incert.
 
Strategia pe care o adopti trebuie sa fie una prudenta, cu o serie de actiuni care contin riscuri calculate si analizate in prealabil. Astfel, in planul tau de dezvoltare:
 
  • incepe de la analiza situatiei actuale in care se afla afacerea ta;
  • noteaza obiectivele pe care le ai;
  • imparte obiectivele in trei categorii: obiective pe termen scurt, mediu si lung;
  • identifica si analizeaza, cu atentie, pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru indeplinirea obiectivelor;
  • tine cont de toti factorii care pot influenta intr-un fel sau altul procesul de dezvoltare; acesti factori pot sa fie de ordin financiar, politic, natural sau tehnic.
5. Profita de punctele tale forte
 
Unele dintre cele mai importante puncte forte ale unui manager de succes sunt ambitia si orientarea spre succes, iar tu dai dovada de aceste lucruri prin dorinta de a-ti dezvolta afacerea. 
 
Este important sa ai incredere in abilitatile tale manageriale si sa investesti in inovatie pentru a putea tine pasul pe termen lung cu dinamica mediului de afaceri. Profita de principiile si valorile pe care le-ai dobandit in timp si atrage oameni care sa aiba aceeasi viziune ca si tine si care sa te sprijine in afacere. 
 
6. Gestioneaza riscul
 
Riscul face parte din orice proces normal de dezvoltare, deoarece numai in acest mod se poate ajunge la noi oportunitati de castig. Nu uita insa ca atunci cand iti asumi un risc, trebuie sa te asiguri ca il intelegi pe deplin si ca esti constient de consecinte. 
 
Pentru asta, este indicat sa stabilesti un plan de contingenta si sa investesti in procesul si structura planurilor de risc deoarece, desigur, trebuie sa speram la ce e mai bine, insa trebuie sa fim pregatiti si de ce se poate intampla rau.
 
Incertitudinea pietei si comportamentul versatil al clientilor pot reprezenta adevarate provocari pentru antreprenorii care doresc sa isi dezvolte afacerea. Cu toate acestea insa, un manager de succes poate sa gaseasca solutii si sa profite de diverse instrumente de finantare pentru o dezvoltare continua a afacerii sale.
 
sursa foto: freepik
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Noutati contabile 1713560400
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice